Blog Advier
Home  /  fietscampagne • gedrag  /  Advier wint aanbesteding fietscampagne Enschede
02 augustus 2016

Advier wint aanbesteding fietscampagne Enschede

Written by Friso Metz
fietscampagne, gedrag Leave a Comment

De gemeente Enschede heeft stevige ambities op fietsgebied. De gemeente wil zichzelf opnieuw op de kaart zetten en wil in 2020 fietsstad zijn. Advier koos dit streven als het motto van de fietscampagne.

Open uitnodiging

De campagne vormt een open uitnodiging aan inwoners, werknemers, bedrijven, organisaties, verenigingen etc. om mee te werken aan deze ambitie.  Dit vormt de legitimatie om met het thema fiets bezig te zijn: “want Enschede wil Fietsstad 2020 zijn”. Als mensen denken dat ze in een fietsstad wonen, dan zullen ze daar ook naar gaan handelen. Zo wórdt Enschede een fietsstad.

Nieuwe fietsroutes

De gemeente Enschede verbetert veel fietsroutes in de stad, waaronder de fietssnelweg F35. Daarnaast wordt de capaciteit van de fietsenstallingen op het station uitgebreid en komt er een aanpak tegen fietsdiefstal. De campagne heeft als doel om meer mensen op de fiets te krijgen. Ook is er aandacht voor gezondheid en veiligheid.

Samenwerking met lokale partijen

Advier gaat de samenwerking met lokale partijen die belang hebben bij de fiets. Daarbij wordt gebruik gemaakt van de SMART-app voor het verstrekken van beloningen aan fietsers. Ook vindt samenwerking plaats met het EU-project EMPOWER, een project op het snijvlak van slimme ICT, positieve incentives en gedragsbeïnvloeding. De campagne wordt zodanig opgebouwd dat de gemeente hier op termijn zelfstandig mee verder kan.

Deel dit bericht
Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+
Share on LinkedIn
Friso Metz
Connect on Twitter Connect on Linkedin

Match Mobiliteit | Advier | mobiliteitsmanagement | #reisgedrag | autodelen

 Previous Article Peer-to-peer carsharing: stimuleren of niet?
Next Article   Symposium Mobility as a Service (MaaS)

Related Posts

  • SMART Groen – App geeft fietsers sneller groen in Enschede

    8 maart 2018
  • Spitsmijden samen met bewoners – case Arnhem

    16 februari 2018
  • Enschede zet volop in op verkiezing Fietsstad 2020

    3 januari 2018

Leave a Reply

Reactie annuleren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populaire berichten

  • Publiekstrekkers en overheid Utrecht – samen aan de slag met gastvrije bereikbaarheid Jeroen Beelen 12 september 2018

Categorieën

  • autodelen
  • Beter Benutten
  • biz
  • Citymarketing
  • deeleconomie
  • E-vervoer
  • Evenementenverkeer
  • fiets
  • fietscampagne
  • Gastvrij bereikbaar
  • gedrag
  • Geen categorie
  • iBeacons
  • Innovatie
  • kennis
  • MaaS
  • Mobiliteit
  • openbaar vervoer
  • Seabubbles
  • SHARE-North
  • Social Boat Club
  • spitsmijden
  • wayfinding

Ontvang updates per e-mail

Social Media

  • Connect on Twitter
  • Connect on LinkedIn
© Copyright 2018. Advier